zaterdag 9 juni 2012

Verboden


Eeuwen geleden wist de wereld ternauwernood te ontsnappen aan de Apocalyps. Nu heerst overal vrede. Ziekte en honger bestaan niet meer. Dan ontdekt Rom de onthutsende waarheid: de mensen die op aarde rondlopen zijn al dood, hun DNA is ontdaan van wat hun tot mens maakt. Hij is de enige die de mensheid weer tot leven kan wekken. Maar dat is levensgevaarlijk en er moet een torenhoge prijs voor betaald worden. Want het menselijk leven zelf is verboden. (Achter kant van het boek)


Als een echte Ted Dekker Thriller fan heb ik al vele boeken van hem gelezen, maar nog nooit een boek als deze. Science Fiction achtige boeken hadden mij ook nog nooit getrokken, maar aangezien al mijn to-read boeken al op waren heb ik me er toch maar aan gewaagd.

Ik moest wel even wennen aan het lezen van dingen die nooit echt kunnen gebeuren, maar binnen enkele bladzijden ben je daar helemaal gewend aan. Je wordt zo meegetrokken in het leven en de gebeurtenissen van de hoofdpersonen. Je beleeft de onmacht van het hebben van maar twee emoties (angst en vrede) en hoe het een omslag moet zijn naar het voelen van alle emoties die je niet kan plaatsen. Je kan je het niet voorstellen, waardoor het helemaal knap is hoe Ted Dekker dit heeft geschreven.

Ik was nooit zo'n Science Fiction fan, maar dit boek heeft mij in zijn greep. Ik vrees dat ik geen keuze heb dan de andere delen ook te lezen

Ted Dekker, Verboden - Toptitel Hoogspanning 2012
Bestel dit boek hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten